allmänna tips · Tisdagstrio

Tisdagstrion: Sommarens bästa

Hos Ugglan & Boken hittade jag detta:
”Då har det blivit dags att dra igång tisdagstrion igen efter sommaruppehållet, och vi gör det genom att tipsa om sommarens hittills bästa läsning.

Tolka temat på valfritt sätt, tipsa om tre böcker och lämna en länk så att vi kan klicka oss runt och ta del av varandras tips.”

Och ja, visst, jag har eventuellt skrivit om detta tidigare men mina tre bästa böcker i sommar är:

1, Tomorrow, and tomorrow and tomorrow av Gabrielle Zevin. Otrolig! Jag läste den på engelska, den finns nu även ute på svenska. Jag gillar att den handlar om vänskap över tid, tech, perifier kärlek men det genomgående temat är väl ändå vänskap? Nej men fantastisk. Läs den!

2, Teatern vid stranden av Joanna Quinn. Jag vet inte om det är en av de största litterära upplevelserna under sommaren 2023 men varje sommar ska innehålla en tegelsten att försvinna in i och där passade verkligen denna in. Den rör om så mycket känslor, barn lämnade vind för våg i vuxnas närhet, krig, syskon, fester.

3, Lucrezias porträtt av Maggie O’Farrell. Detta är årets bok för mig. Ofattbart bra. Välskriven, sorglig, spännande och en berättelse som berättas omväxlande under Lucrezias uppväxt och som ”vuxen” tills tidsaxeln går ihop och blir rak. Luved it. Tjatar om den. Alla måste läsa. Osv.

20 reaktioner till “Tisdagstrion: Sommarens bästa

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.