allmänna tips · Tisdagstrio

Tisdagstrion: liv eller död i boktiteln

Temat för veckans tisdagstrio hos Ugglan & boken är liv eller död i boktiteln! Böcker med antingen ordet liv eller död i titeln. LÄTT tänkte jag först! Men sen började jag övertänka det hela som jag så lätt gör så nu har jag bestämt mig. Det för bli de senaste tre böckerna med något av dessa ord i sig!

1, Höken sjunger om död, Johan Tralau.


När jag skriver dessa rader vet jag att faran nu är mycket nära mig. Det är vargtid, yxtid, och ulvarna kallar på offer.
En vårnatt hittas en ung doktorand död i en fontän i Uppsala. Först misstänker man att det är en olyckshändelse, men kriminalinspektör Erika Lönnroth är tveksam.”
Spännande bok som utspelar sig på Uppsala uni!! Längtar efter del 2, för detta är del 1 i en serie! Iiih!

2, Medan livet pågår, Jenny Fagerlund.


Medan livet pågår är en varm feelgoodroman om utanförskap och svåra livsbeslut men också om vänskap och att våga släppa in nya människor i sitt liv.”
En riktig feelgood, med lite ups and downs, lite vänskap och lite kärlek. Lite svek. Och en hund! Och hur mår man efter en feelgood slås ihop? Gött!
Jenny är en av våra mesta feelgoodförfattare och jag brukar hoppa på hennes böcker direkt de kommer!

3, Levande och döda, Christoffer Carlsson.


Det var någon som ville ta död på pojkarna från Skavböke. Så sa man i trakten, efteråt.”
Även denna är en spännande och välskriven roman som jag hade jättesvårt att lägga ifrån mig! Jag gillar Christoffers böcker i Hallandssviten (jag tror jag har missat någon av de fyra han skrivit, det måste jag kolla upp och lösa i sådana fall!) och är du ute efter en spännande kriminalroman så är detta ett varmt tips!

14 reaktioner till “Tisdagstrion: liv eller död i boktiteln

  1. Christoffer Carlsson är en favorit, men jag har inte börjat läsa den serien än. Jenny Fagerlund har jag tänkt prova någon gång, kanske till jul 🙂

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.