Okategoriserade · TV-ish · veckans kulturfråga

Veckans kulturfråga v.2 2024

Hos enligt o hittade jag veckans kulturfråga:

”Vilka riktigt bra filmer vill du tipsa om?”

Och det vill jag också veta! Men för att få måste man ge? Vi har brukar turas om att välja film här hemma, förra året såg vi mest filmer på vårsidan och tre av fyra var oftast med. Det är lätt att se en trend med filmer om andra världskriget och annat tungt men jag försöker plocka lite guldkorn på olika sätt från fjolårets fauna.

  • UFO Sweden! En varm, mysig, lite knäpp film om en tonårstjej som söker sig till UFO Sweden, en förening som utreder det oförklarliga. Så fin!
  • På västfronten intet nytt. En klassiker som bok och en jättebra, otäck film men efteråt var jag helt tom.
  • Glass onion. En lättsmält pusseldeckare i snygg miljö, perfekt en sömnig fredag.
  • Kingdom of heaven. Fortfarande bra! Vi såg i samma veva Gladiator och Braveheart. Också de klassiska bra filmer ju!

I år har jag inte scoutat så mycket kring vad jag vill se MEN, det finns ett par som jag redan nu vet!

Och prick nu, när jag skriver detta finns det mycket intressant på SVT Play

3 reaktioner till “Veckans kulturfråga v.2 2024

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.